COVATUTTO 24 DIGITAL helautomatisk

Ja, vi har ju prata i Brhama & Kochin klubben om att åkta till Holland om ett år och då måste man ju ha pengar. Dels för att köpa HÖNS men också MAT och BOENDE. Jag önskar mig därfär en äggkläckare som heter : COVATUTTO 24 DIGITAL helautomatisk i julkalpp, för att få ihop lite pengar till denna resa som jag längtar till! :)Och jag känner att höns är något som jag kommer att hålla på med lääänge så därför tyckte jag att det värkade bättre att köpa nått riktigt på en gång!
Här e lite fackta om den:

COVATUTTO 24 DIGITAL helautomatisk

En digital modell för ca 24 hönsägg i kapacitet. Vändning av äggen sker med en vändarmotor som fästes på maskinens utsida. Tillverkad av formgjuten plast med isolering.Maskinen är utrustad med en värmeslinga, fläkt för luftcirkulation och fuktfördelning, samt med en digital termostat där Du ser den inställda temperaturen på en display. Med flyttbara mellanväggar för anpassning till äggens storlek, varför Du ej behöver byta äggback för att ruva mindre eller större ägg. Fukt tillförs maskinen genom att ljummet vatten hälls i en behållare på kläckarens botten. Vikt ca 7 kg.


Kommentarer
Postat av: Carina Sjödin Jernberg

Hej Fredrik

Kul se din hemsida om höns hoppas du får fram många kycklingar till Nationalen 2011 jag är så glad nån tagit över dom som är intresserad av avel.

2010-12-09 @ 16:15:51
URL: http://kochin.page.tl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0