Kycklingsbodnaden! :D

Här kommer att kycklingarna att bo när det blir några. :)
Jag tog tre STORA kartonger och tejpade ihop dom, det tog ett tag me det är det värt!! :D
Självklart kommer det att ligga spån i bottnen, när dom kommer. ;)



Hahah, gjorde en fin skylt till dom. :)



Den blev ganska så stor. :)



Alla dessa saker som är gjorda till kycklingaran  har jag gjor på träslöjden i skolan. :)



Ett sött litet hus. Jag ska stoppa i hö när det är dags i dom små "rummen" så det blir varmt och skönt.



Ett vitt fodertråg som ska fyllas på när det är dags! :)




Denna ska jag ställa vattnet på så att det inte blir spån och annat smuts i det.
Sen blir det ju en kul sak att gömma sig under också! :)



Detta är ett sandbad som ska fylla när det är dags! :)



Denna konstiga sak som jag har byggt kallas för en "lekpark för kycklingar" som jag hoppas att dom kommer att ha kul med, sitta och flyga till nästa pinne.



Sedan önsakar jag er alla en God Jul och Gott Nytt År! :D



Kommentarer
Postat av: Ing-Marie Stäring

Åh så fint du har gjort riktigt händig du !

2011-01-05 @ 13:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0