Min höns idag! :)

Nyligen har det kommit en duvunge, malykycklingarna växer som attan och mina Storcochinhönor värper mycket. Här kommer bilder på vad jag har av idag:



Malaykycklingarna bara växer! :D Dom som är ljusbruna är hönor och dom mörka är tuppar. :)
Färgen är guldvetefärgad. :)



Ojojoj, vad ful men full av liv! :)



Det är sex hönor och sex tuppar. :) det är även ett silkespar som föddes samtidigt med maleyerna. Detta silkespar säljes för 200 kr om någon är intreserad. :)



Jag har byggt en bur på sljöjden med tillbehörande sommarhus. :) Har inte satt nät överallt men det kommer nog snart upp. :)



Duvmamma vaktar sin unge väl. :)



Unghöna från slutet av sommaren 2011. Storcochin Guldsvartbandad.






Över inför att vinna tuppgalning 2012! :)






Dom är många nu, och självklart har jag mina srtidisar! :)

Jag har 9 storcohinhönor och 3 tuppar. :)


Kommentarer
Postat av: Carina Sjödin Jernberg

Hej Fredrik !

Kul se du uppdaterat lite...roligt se kycklingarna växt till sig. Var rädd och Cochin nu kom ihåg det finns inte många uppfödare av den rasen heller. Fin hönsbur du byggt den får du användning av ska du se.

Ha en skön vår och sommar nu vi syns kanske. Carina

2012-04-02 @ 14:06:01
URL: http://kochin.page.tl
Postat av: ida olsson

Jag har en tupp och två hönor av guldsvartbandad stor kochin. De är gamla så jag vet inte om jag kommer få några ägg av dem. skulle gärna vilja att du skickar några ägg ner till kalmar framöver när de börjar bli liggsjuka. mvh ida

2013-03-08 @ 09:00:06
Postat av: ida olsson

Idag dog min älskade stor kochin tupp, orvar. den enda som har ett namn och världens goaste tupp. behöver en ny tupp nu eller rasägg att kläcka fram. hör av dig.

2013-04-06 @ 22:39:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0